alzheimercentrum.jpg

Verrassende, nieuwe
initiatieven tastbaar maken

Time Out tournee (€ 75.000)

Jongvolwassenen (18-35 jaar) lopen een bovengemiddeld hoog risico om een burn-out of depressie te ontwikkelen, door stress en prestatiedruk. Deze problematiek is ongeveer vijf jaar geleden op het netvlies van de Triodos Foundation gekomen, en die organisatie heeft zich, in samenwerking met de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO), verder in de problematiek verdiept. Door deze organisaties is theatergroep PodiumT gevraagd om een voorstelling te ontwikkelen, waarmee jongeren op ludieke wijze worden wakker geschud en aan het denken worden gezet. De eerste voorstellingen hebben veel studenten getrokken, en inmiddels is er steeds meer aandacht voor de problematiek gekomen. Triodos Foundation wil graag dat er wordt doorgepakt nu er momentum is, hetgeen heeft geleid tot oprichting van de Stichting Time Out in augustus 2018. CNV Jongeren en MIND hebben zich bij het initiatief gevoegd en het doel is om de 'Time Out Tournee' te realiseren: een uitgebreid concept van 20 evenementen door heel Nederland gedurende 2 à 2,5 jaar. Na afloop van de interactieve voorstelling, zijn er nagesprekken en actieve Design-Thinking workshops in samenwerking met CNV Jongeren, en er komt een website met o.a. hulpkanalen en literatuur i.s.m. MIND. De tournee moet stress, prestatiedruk en burn-outs onder jongeren tussen de 18 en 35 jaar bespreekbaar maken en jongeren activeren zelf aan de slag te gaan. Hiermee beoogt Stichting Time Out preventief aan het psychisch welzijn van de jongeren te werken. 

 

Banner vierkant

Om u beter van dienst te zijn maakt het Innovatiefonds Zorgverzekeraars gebruik van cookies. Waarom? We leggen het u graag uit.